str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

21 grudnia 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  forum

Kalkulatory
Ile wyniosą twoje składki na ZUS?
Jakie raty kredytu będziesz spłacał?
Ile wyniesie twoja zaliczka na podatek?
Oblicz odsetki od zaległości podatkowych

Wszystkie   

Znajdź
Przetargi
Biuro rachunkowe
Dostawcę usług internetowych
Firmę leasingową
Brokera ubezpieczeniowego
Agenta ubezpieczeniowego
Instytucję publiczną

Słownik finansowy

 Wzory dokumentów

Porady i strategie
Pomysł na nazwę
Polskie znaczy lepsze?
Pewne branże opierają się jednak panującemu trendowi i nazwy na nich dominujące jak czas pokazuje dobrze się sprawdzając. Znanych jest przecież wiele produktów, które w swej nazwie odzwierciedlają miejsce pochodzenia jak chociażby masło ostrołęckie, olej kujawski, pierniki toruńskie, pasztet podlaski, majonez kielecki. Warto też wspomnieć szeroki wybór wód mineralnych, których nazwy odbiegają od zachodnich naleciałości - Muszynianka, Ciskowianka, Słotwinka, Nałęczowianka. Podobnych przykładów, w których przewija się rodzimy charakter nazw można mnożyć bez liku. Najbardziej znane na rynku wódki - Żubrówka, Wyborowa czy Polonez odzwierciedlają typowo polskie skojarzenia. Smakołyki takie jak Katarzynki, Raczki, Kukułki czy Pawełki kusza nas swoją słodką zawartością, a przecież ich nazwy są typowo polskie. Jak widać rynek spożywczy nie dał się zdominować tendencji panującej w większości innych branż. Czemu tak się stało? Czyżby jego specyfika była inna niż pozostałych?

Zdrowe bo polskie
Zjawisko to można tłumaczyć kilkoma względami. Po pierwsze polska żywność jest postrzegana jako zdrowsza. W porównaniu do zagranicznej uważanej często za sztucznie modyfikowaną polskie towary śmiało konkurują o miano smaczniejszych i bardziej naturalnych. Wielu konsumentów mimo, iż zdaje sobie sprawę o wyższej jakości produktów przemysłowych pochodzących z zagranicy, o tyle jeśli chodzi o produkty spożywcze wybierają rodzime towary. Oczywiście nie można nie zauważyć, iż istnieją produkty takie jak sery, makarony czy wina, których promowanie na rynku będzie korzystniejsze, gdy odwołamy się do skojarzeń z krajami, które zostały rozsławione jako znawcy w ich produkcji lub delektowaniu się. Jednak w większości przypadków zastosowanie komunikatu, że jest to produkt polskiego pochodzenia przyniesie zapewne korzystniejsze rezultaty.

Jak trafić do klienta?
Produkty spożywcze są rodzajem towaru, który trafia o bardzo szerokiego grona odbiorców. Profilowanie tej grupy, tak by nazwa trafiła do konkretnego rodzaju klienta jest mało prawdopodobne, gdyż różnorodność odbiorców jest zbyt duża. W tej sytuacji najrozsądniej jest zastosować polskie słowa w nazwie produktów unikając tym samym sytuacji, gdy nazwa obcojęzyczna jest zupełnie niezrozumiała dla odbiorcy. Niezrozumiała z różnych względów, czy to nieznajomości języka czy błędnych skojarzeń. Dlatego warto skutecznie zaplanować przekaz tak by był czytelny, a użycie polskiej nazwy nadajecie do tego wyśmienicie.
Można również skorzystać z zasobów językowych obcego słownika, ale należy w takim wypadku skupić się na wyborze słów jak najprostszych, które dają się łatwo wymówić i pozwolą zbudować pożądane skojarzenia. Przykładem jest chociażby Kinder Bueno czy Delice, które dość łatwo zapadają w pamięć i nie sprawiają kłopotu z prawidłowym wymówieniem. Kojarzą się z delicją, czymś dobrym i dla dzieci, a tym samym budują raczej pozytywne skojarzenia. Jednak w porównaniu z nazwą konkurentów jak Łakotki czy Smakija lub Bajeczne przegrywają.

<< poprzednia strona następna strona >>
Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009