|
Budowanie wizerunku
Jak pokazuje praktyka polskie nazwy dobrze się sprawdzają na rynku krajowym, są rozpoznawane i dominują. Ale czy na rynkach zagranicznych można się spodziewać takiego powodzenia
? Czy możliwe jest by rodzima nazwa przyjęła się na zachodzie? Z pewnością jak pokazuje praktyka takie działania udają się w przypadku niektórych wyrobów. Muszą one jednak kojarzyć
się z Polską. W tym celu potrzebne jest wykreowanie naszego wizerunku jako producenta zdrowej żywności produkowanej z naturalnych surowców, a nie sztucznie modyfikowanej.
Przewagę rynkowa już posiadamy bowiem w obecnych czasach gdzie popyt na produkty ekologiczne jest bardzo duży, istnienie w naszej gospodarce małych tradycyjnych gospodarstw
daje nam spore atuty. Jednak abyśmy zasłynęli na innych rynkach potrzebna jest budowa naszej pozycji jako producenta wyrobów innych niż alkoholowe, z których słyniemy za granicą.
Te bowiem owszem cieszą się powodzeniem szczególnie gdy nawiązują do postaci historycznych znanych na świecie jak Sobieski czy Chopen, jednak to za mało. Aby zaistnieć poza
granicami ojczystego języka potrzeba wysiłku, by sprzedać nie tylko produkt, ale także skojarzenia z nim związane tym samym budując wizerunek Polski na świecie.
Edyta Bogusz
żródło" ANAGRAM.
ANAGRAM to zespół specjalistów, projektujących nazwy i symbole dla firm i produktów. Jest liderem w kreowaniu nazw: wyróżniających firmę i produkt na rynku, dopasowanych do potrzeb biznesu i zabezpieczonych przed podrabianiem przez konkurentów.
|
|
|
|