str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

21 listopada 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  forum

 Wzory dokumentów

Słownik finansowy
Porady i strategie
Marketing i sprzedaż

Co to takiego

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że termin marketing to jedynie bardziej wyszukane określenie sprzedaży. Nic bardziej błędnego.

Po pierwsze, sprzedaż to sprzedaż, a marketing to taki sposób zarządzania firmą, w którym każdą decyzję rozpatruje się pod kątem jej wpływu na klientów firmy.

Po drugie, można przyjąć, że osoby w dziale sprzedaży powinny dążyć do tego, żeby sprzedać jak najwięcej. Z kolei dział marketingu powinien dbać o to, żeby na tej sprzedaży jak najwięcej zarobić i to w długim terminie. W tym sensie w sprzedaży występuje podejście ilościowe, które w marketingu jest korygowane o podejście jakościowe - nie chodzi tylko o to żeby sprzedać dużo, ale także przy maksymalnym zadowoleniu klientów i, co za tym idzie, większych zyskach w dłuższym okresie.

Mimo, że na temat marketingu napisano wiele mądrych książek, podejście marketingowe jest dosyć proste - chodzi właśnie o zwiększanie satysfakcji klientów. Mało tego, koncepcja marketingowa jest uniwersalna - bez względu na to, czy prowadzisz mały sklep, czy wielką korporację musisz starać się o większe zadowolenie odbiorców twoich produktów i usług.

Jak to się robi

O ile istotę marketingu dosyć łatwo ująć, dużo trudniej podejście marketingowe wprowadzić w firmie.
I nawet nie dlatego, że jest to sprawa kompleksowa i wymagająca opanowania pewnych technik, ale przede wszystkim ze względu na konieczność zmiany zarządzania firmą w ogóle.

Przede wszystkim, działania wielu firm mają tak naprawdę na celu rozwiązanie ich problemów.
Firmy te wprowadzają na rynek nowe produkty, mocno je reklamują, wszystko po to, żeby więcej sprzedać, więcej zarobić, zdobyć lepszą pozycję na rynku.

Tymczasem właściwe podejście marketingowe powinno wychodzić od potrzeb klientów - wiem jakich produktów klient potrzebuje, w produkty te inwestuję, je promuję, klienci je kupują i dzięki temu więcej zarabiam, a pozycja mojej firmy rośnie.

Jak wspomniano, marketing w firmie wymaga narzędzi i technik. Za ich pomocą można przede wszystkim:

  • dokonać badania rynku, czyli poznać rzeczywiste potrzeby klientów
  • opracować strategię marketingową firmy
  • wykorzystać i kształtować popyt

Na naszych stronach wyjaśniamy i podpowiadamy, jak podejście marketingowe wdrożyć nawet
w najmniejszych firmach.

Czym jest reklama

Reklama i promocja to jeden z aspektów firmowego marketingu, ale w przypadku małych podmiotów aspekt chyba najważniejszy. W każdym razie najbardziej konkretny.

Jeżeli już wiesz czego chcą twoi klienci i jaką dokładnie stanowią grupę, masz wszystkie dane, żeby przedstawić im swoją ofertę, czyli ją zareklamować.

Na naszych stronach dowiesz się jak :

  • dbać o wizerunek firmy
  • informować klientów o twojej ofercie
  • jak skłaniać ich do zakupów
Od skutecznej reklamy już tylko krok do sprzedaży.

Sprzedaż

Nawet przy doskonałym podejściu do klienta, dobrej promocji i reklamie sama sprzedaż może być lepsza, albo gorsza. Zobacz, jak stać się lepszym handlowcem.

Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009