www.elfin.pl portal finansowy |
3 lutego 2025 |
Marketing i sprzedażCo to takiego Wielu przedsiębiorcom wydaje się, że termin marketing to jedynie bardziej wyszukane określenie sprzedaży. Nic bardziej błędnego.
Po pierwsze, sprzedaż to sprzedaż, a marketing to taki sposób zarządzania firmą, w którym każdą decyzję rozpatruje się pod kątem jej wpływu na klientów firmy. Po drugie, można przyjąć, że osoby w dziale sprzedaży powinny dążyć do tego, żeby sprzedać jak najwięcej. Z kolei dział marketingu powinien dbać o to, żeby na tej sprzedaży jak najwięcej zarobić i to w długim terminie. W tym sensie w sprzedaży występuje podejście ilościowe, które w marketingu jest korygowane o podejście jakościowe - nie chodzi tylko o to żeby sprzedać dużo, ale także przy maksymalnym zadowoleniu klientów i, co za tym idzie, większych zyskach w dłuższym okresie. Mimo, że na temat marketingu napisano wiele mądrych książek, podejście marketingowe jest dosyć proste - chodzi właśnie o zwiększanie satysfakcji klientów. Mało tego, koncepcja marketingowa jest uniwersalna - bez względu na to, czy prowadzisz mały sklep, czy wielką korporację musisz starać się o większe zadowolenie odbiorców twoich produktów i usług. Jak to się robi O ile istotę marketingu dosyć łatwo ująć, dużo trudniej podejście marketingowe wprowadzić w firmie. Przede wszystkim, działania wielu firm mają tak naprawdę na celu rozwiązanie ich problemów. Tymczasem właściwe podejście marketingowe powinno wychodzić od potrzeb klientów - wiem jakich produktów klient potrzebuje, w produkty te inwestuję, je promuję, klienci je kupują i dzięki temu więcej zarabiam, a pozycja mojej firmy rośnie. Jak wspomniano, marketing w firmie wymaga narzędzi i technik. Za ich pomocą można przede wszystkim:
Na naszych stronach wyjaśniamy i podpowiadamy,
jak podejście marketingowe wdrożyć nawet Czym jest reklama Reklama i promocja to jeden z aspektów firmowego marketingu, ale w przypadku małych podmiotów aspekt chyba najważniejszy. W każdym razie najbardziej konkretny. Jeżeli już wiesz czego chcą twoi klienci i jaką dokładnie stanowią grupę, masz wszystkie dane, żeby przedstawić im swoją ofertę, czyli ją zareklamować. Na naszych stronach dowiesz się jak :
Od skutecznej reklamy już tylko krok do sprzedaży. Sprzedaż Nawet przy doskonałym podejściu do klienta, dobrej promocji i reklamie sama sprzedaż może być lepsza, albo gorsza. Zobacz, jak stać się lepszym handlowcem. |
-------------------------------------------------------- |
Copyright © 2000-2025 Elfin Sp. z o.o. |