Można ogólnie powiedzieć, że technika sprzedaży polega na tym, żeby dane dobro przedstawić z jak najlepszej strony. Czasami
sprzedaż może być zwykłym naciąganiem, innym razem polega jedynie na uwidocznieniu tego, z czego klient na początku nie zdaje sobie
sprawy.
Chcesz być dobrym sprzedawcą? Poznaj siebie
Przede wszystkim musisz dobrze znać siebie. Musisz wiedzieć, co jest twoją silną stroną, a co piętą achillesową. Dodatkowo musisz być
pewien co w negocjacjach z klientem powinieneś osiągnąć, a w którym miejscu możesz odpuścić.
I swój produkt
Kolejna kwestia to znajomość tego, co sprzedajesz. Sprawa być może oczywista, ale wcale nie taka powszechna.
Jeżeli nie będziesz wiedział, jakie są szczegółowe cechy oferowanego produktu, na pewno nie wzbudzisz zaufania i nie zwiększysz sprzedaży. Pamiętaj żeby prezentować zwięźle i jasno swoją ofertę.
Ucz się ludzi
Na pewno dużo nie osiągniesz w handlu jeśli nie będziesz się uczył zachowań klientów, ich motywów, psychologii. Musisz wykazywać
się dużą empatią i tolerancją. Dopóki nie wczujesz się w sytuację klienta, nie będziesz mógł skutecznie sprzedawać, podobnej będzie jeśli nie
pogodzisz się z prawdą, że klienci są tacy jacy są, a nie tacy, jakich ty byś chciał.
Bądź cierpliwy, szukaj kontaktu
Dobry sprzedawca poświęca każdemu potencjalnemu klientowi tyle czasu ile potrzeba. W przeciwnym razie nabywca poczuje się
zlekceważony i niedoinformowany i na długi czas zrazi się do produktu i firmy.
Czymś co odróżnia dobrych handlowców od kiepskich jest umiejętność nawiązania kontaktu z klientem. Fachowcy potrafią wzbudzić
zaufanie klienta, czasem wręcz się spoufalić.
Bądź uparty, ale nie rób nic na siłę
Czasem nie wszystko się udaje od razu i długo nie widzisz efektów swoich wysiłków. Nie powinieneś się zrażać chwilowymi
niepowodzeniami, ale konsekwentnie realizować swoje plany. Jeżeli były dobre na pewno się opłaci.
Gorzej jeżeli były złe. Nie ma sensu pozostawać w błędzie. Jeżeli swoimi działaniami tylko zniechęcasz klientów, musisz jak
najszybciej zmienić strategię sprzedaży.
Daj spróbować
Jeżeli coś, co sprzedajesz jest w zasięgu ręki, niech znajdzie się w rękach klienta. Niech spróbuje, dotknie itd.
Z reguły pomaga to sprzedać dużo więcej.
Jeżeli masz możliwość przekazania klientowi produktu na jakiś czas na próbę, nie powinieneś tego unikać. Wielu ludzi, po okresie
testowania, przekona się, albo wytknie wady twojego produktu, co również powinno być dla ciebie cenne.
|