www.elfin.pl
portal finansowy


29 kwietnia 2024

Sprzedaż

Można ogólnie powiedzieć, że technika sprzedaży polega na tym, żeby dane dobro przedstawić z jak najlepszej strony. Czasami sprzedaż może być zwykłym naciąganiem, innym razem polega jedynie na uwidocznieniu tego, z czego klient na początku nie zdaje sobie sprawy.

Chcesz być dobrym sprzedawcą? Poznaj siebie

Przede wszystkim musisz dobrze znać siebie. Musisz wiedzieć, co jest twoją silną stroną, a co piętą achillesową. Dodatkowo musisz być pewien co w negocjacjach z klientem powinieneś osiągnąć,
a w którym miejscu możesz odpuścić.

I swój produkt

Kolejna kwestia to znajomość tego, co sprzedajesz. Sprawa być może oczywista, ale wcale nie taka powszechna. Jeżeli nie będziesz wiedział, jakie są szczegółowe cechy oferowanego produktu, na pewno nie wzbudzisz zaufania i nie zwiększysz sprzedaży. Pamiętaj żeby prezentować zwięźle i jasno swoją ofertę.

Ucz się ludzi

Na pewno dużo nie osiągniesz w handlu jeśli nie będziesz się uczył zachowań klientów, ich motywów, psychologii. Musisz wykazywać się dużą empatią i tolerancją. Dopóki nie wczujesz się w sytuację klienta, nie będziesz mógł skutecznie sprzedawać, podobnej będzie jeśli nie pogodzisz się z prawdą, że klienci są tacy jacy są, a nie tacy, jakich ty byś chciał.

Bądź cierpliwy, szukaj kontaktu

Dobry sprzedawca poświęca każdemu potencjalnemu klientowi tyle czasu ile potrzeba. W przeciwnym razie nabywca poczuje się zlekceważony i niedoinformowany i na długi czas zrazi się do produktu i firmy. Czymś co odróżnia dobrych handlowców od kiepskich jest umiejętność nawiązania kontaktu z klientem. Fachowcy potrafią wzbudzić zaufanie klienta, czasem wręcz się spoufalić.

Bądź uparty, ale nie rób nic na siłę

Czasem nie wszystko się udaje od razu i długo nie widzisz efektów swoich wysiłków. Nie powinieneś się zrażać chwilowymi niepowodzeniami, ale konsekwentnie realizować swoje plany. Jeżeli były dobre na pewno się opłaci.

Gorzej jeżeli były złe. Nie ma sensu pozostawać w błędzie. Jeżeli swoimi działaniami tylko zniechęcasz klientów, musisz jak najszybciej zmienić strategię sprzedaży.

Daj spróbować

Jeżeli coś, co sprzedajesz jest w zasięgu ręki, niech znajdzie się w rękach klienta. Niech spróbuje, dotknie itd. Z reguły pomaga to sprzedać dużo więcej. Jeżeli masz możliwość przekazania klientowi produktu na jakiś czas na próbę, nie powinieneś tego unikać. Wielu ludzi, po okresie testowania, przekona się, albo wytknie wady twojego produktu, co również powinno być dla ciebie cenne.



--------------------------------------------------------
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.