Radio
Wydawało się, że wraz z rozwojem telewizji znaczenie radia jako środka przekazu spadnie. Tak się jednak nie stało, radio jest nadal istotnym
medium, także reklamowym.
Zaletą reklamy radiowej jest jej szeroki zasięg (wielu ludzi słucha radia, często podczas robienia innych czynności), a także możliwość
wpływania na to, do jakich grup reklama jest kierowana.
Niestety wadą tego medium jest ulotność (jeżeli nie usłyszałeś spotu, to już nie dowiesz się o danej ofercie).
Telewizja
Już radio, a telewizja w szczególności są dosyć kosztownymi środkami reklamy.
Wprawdzie zasięg telewizji jest ogromny, ale jeśli działasz na rynku lokalnym, albo twoja oferta nie jest kierowana do masowego odbiorcy,
wielkie wydatki na reklamę telewizyjną nie opłacą się.
Mogą one być mniejsze i ograniczać się do rynku na którym działasz, kiedy wybierzesz stacje regionalne, albo nawet reklamowe strony
sieci kablowych, z tym, że skuteczność tych ostatnich nie jest już tak duża.
Reklama zewnętrzna
Promocja na billboardach, wiatach, podświetlanych panelach odnosi największe skutki, kiedy zależy ci na wizualizacji twojej oferty i
utrwaleniu jej w pamięci potencjalnych klientów.
Ta forma reklamy też lepiej sprawdza się w przypadku produktów masowych i firm działających globalnie. Chociaż nawet w przypadku
mniejszej firmy możesz wykupić pojedyncze billboardy w twojej okolicy, będą one pełnić rolę atrakcyjnych szyldów.
|