str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

22 grudnia 2024
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  forum

Kalkulatory
Ile wyniosą twoje składki na ZUS?
Jakie raty kredytu będziesz spłacał?
Ile wyniesie twoja zaliczka na podatek?
Oblicz odsetki od zaległości podatkowych

Wszystkie   

Znajdź
Przetargi
Biuro rachunkowe
Dostawcę usług internetowych
Firmę leasingową
Brokera ubezpieczeniowego
Agenta ubezpieczeniowego
Instytucję publiczną

Słownik finansowy

 Wzory dokumentów

Porady i strategie
Marketing w firmie

W znacznej mierze o znajomości firmy i jej oferty decyduje lokalizacja. W tym sensie kwoty wydane na wyższy czynsz są substytutem wydatków na reklamę - albo masz taką lokalizację, która zapewnia duży ruch, albo przyciągasz klientów ogłoszeniami.

Zobacz jakie formy reklamy są najlepsze dla małych i średnich firm.

Cena

Sprawa wydawałoby się oczywista - niższa cena to większy obrót i odwrotnie. Mniejsze firmy jednak konkurują nie tylko ceną, ale także dodatkowymi usługami, jak np. doradztwo, transport, czy przeróbki towarów według potrzeb klientów.

W ramach polityki cenowej należy brać także pod uwagę upusty cenowe, sprzedaż na raty, czy bardzo istotną w przypadku niedużych podmiotów politykę kredytów kupieckich.

Dystrybucja

Jeżeli firma jest bardzo mała i jej sprzedaż dotyczy niewielu sztuk danego towaru na tydzień, prawdopodobnie wystarczy jej niewielki samochód. W przypadku dużych podmiotów, szczególnie trudniących się handlem, opłacalna może się okazać inwestycja we własny tabor transportowy.
W wariancie pośrednim pomiędzy małymi jednostkami i wielkimi korporacjami warto rozważyć skorzystanie z obcych firm transportowych i spedycyjnych.

To w dużym uogólnieniu, gdyż oferta nawet dużej firmy może w ogóle nie wymagać transportu fizycznego. W przypadku firm usługowych, doradczych, czy podmiotów nowej ekonomii, dostawa produktów niematerialnych (wiedza, dane, zapis na koncie) może się odbywać elektronicznie, albo nawet za pomocą klasycznej poczty.

Ocena działań marketingowych firmy

Kiedy już wypracowano i wdrożono strategię marketingową firmy, należy zbadać, czy uzyskane skutki są zgodne z oczekiwaniami. W tym celu powinno się w odstępach kilkumiesięcznych, np. kwartalnych, poddawać ocenie:

  • jak kształtują się wyniki ilościowe firmy (sprzedaż, zysk) pod wpływem poprawy czynników jakościowych (czyli coraz bardziej marketingowego podejścia)
  • czy klienci mogą łatwo przekazać, czego im brakuje i czy ich potrzeby szybko są zaspakajane

W ocenie skuteczności działań marketingowych warto słuchać nie tylko klientów, ale także pracowników. Wiele narzędzi, które mogą do tego posłużyć odpowiada stosowanym do badań rynku. Najprostszymi, ale też dosyć skutecznymi są wszelkiego rodzaju ankiety i kwestionariusze.

<< poprzednia strona
Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2024 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009