Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, a próba oszczędzania pieniędzy poprzez redukcję wydatków na reklamę, przypomina
zatrzymywanie zegara w celu oszczędzania czasu.
Rynek robi się coraz bardziej konkurencyjny i firmy są skazane na reklamowanie się. Problem dotyczy tego gdzie to robić, to znaczy
gdzie najwięcej osiągniemy za najmniejszą cenę.
Jak się reklamować
Do działań reklamowych nawet najmniejsze firmy powinny podchodzić jak do pewnego ciągu długotrwałych czynności. Kampanie
reklamowe to przecież budowa wizerunku firmy, a ten, jeżeli zmienia się to do dzieje się to rzadko.
Zanim cokolwiek zrobisz związanego z reklamą, powinieneś:
- swoje działania zaplanować
- określić do kogo reklamę chcesz skierować
- wybrać odpowiednie narzędzia
- określić odpowiedni moment
Bez ułożenia działań reklamowych w pewien ciąg zdarzeń nie osiągniesz zbyt wiele na dłuższą metę. Poszczególne kampanie będą
niespójne i dorobek jednej będzie niweczony przez następną.
Skuteczność reklamy w decydującej mierze zależy od tego, do kogo i jak ją kierujesz oraz jakie i kiedy stosujesz środki.
Być może o swojej ofercie chcesz przypominać dotychczasowym nabywcom, albo też pozyskać zupełnie nowe grupy klientów.
Adresaci reklamy w znacznej mierze wpływają na wybór narzędzi reklamowych. Jeżeli kierujesz informację o swoich produktach do ludzi
starszych, o konserwatywnych nawykach powinieneś stosować stonowane środki reklamy. W przypadku młodych odbiorców - przeciwnie,
warto wykorzystać krzykliwe, dynamiczne, czasem nawet bulwersujące metody przekazu.
Zobacz, jakie konkretnie media reklamowe masz do wyboru.
Wybór czasu, kiedy zostanie przeprowadzana kampania w największej mierze zależy od cyklu życia samego produktu. Tuż przed
wprowadzeniem nowego produktu na rynek jego reklama powinna zawierać dużo informacji o samym produkcie. Później, kiedy
jest on już dobrze znany wśród klientów, wystarczy przypominanie i utrwalanie dobrej marki produktu i firmy.
|