Poczta elektroniczna umożliwia nam aktualnie najszybszy kontakt ze znajomymi, kontrahentami lub klientami. Począwszy od zwykłej korespondencji, poprzez wstępną negocjację kontraktu lub przesłaniu oferty, a na możliwości przesłania plików tekstowych, graficznych bądź programów kończąc.
Oczywiście liczy się także niski koszt tego sposobu korespondencji. Wyobraź sobie, że wysyłając e-mail zapłacisz jedynie za połączenie (i to jeżeli koszt twojego połączenia zależy od ilości impulsów), bez względu na to czy wysyłasz lakoniczną odpowiedź, czy list z dwustustronicowym dokumentem w załączeniu. Wysyłając "konwencjonalny" list, czy paczkę zapłacisz za każdym razem od kilku do kilkudziesięciu złotych.
Kolejna zaleta to fakt, że nasz list możemy przesłać do kilkunastu osób jednocześnie i w bardzo krótkim czasie otrzymać odpowiedź.
Ponadto, za pomocą poczty elektronicznej oszczędzamy czas na zdobycie informacji od naszych współpracowników, klientów lub partnerów.
Następna możliwość poczty elektronicznej to ułatwienie pracy w grupie: pomysły, sugestie czy ostateczne decyzje członkowie grupy mogą przesyłać pocztą elektroniczną, co nie zmusza ich do pracy w tym samym czasie, a co najistotniejsze w tym samym miejscu. Dzięki poczcie elektronicznej rozwinęła się w ogóle dziedzina dotycząca zarządzania zadaniami.
To najważniejsze zalety poczty elektronicznej. Należy wspomnieć także o tym, że w chwili obecnej istnieje już możliwość przesłania za pomocą poczty elektronicznej deklaracji podatkowej do Urzędu Skarbowego.
Podziel się swoimi doświadczeniami na forum. |