str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

19 października 2018
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  oferty B2B  forum

Kalkulatory
Ile wyniosą twoje składki na ZUS?
Jakie raty kredytu będziesz spłacał?
Ile wyniesie twoja zaliczka na podatek?
Oblicz odsetki od zaległości podatkowych

Wszystkie   

Znajdź
Oferty B2B
Przetargi
Biuro rachunkowe
Dostawcę usług internetowych
Firmę leasingową
Brokera ubezpieczeniowego
Agenta ubezpieczeniowego
Instytucję publiczną

Słownik finansowy

 Wzory dokumentów

Zgłoś błąd lub sugestię
Elfin radzi
Jak wybrać media reklamowe

To że jest tak dużo różnych środków reklamowych wynika z faktu, że każdy z nich ma nieco inne zastosowania, a także swoje zalety i wady. Postaramy się pod tym kątem scharakteryzować każde medium reklamowe.

Książki telefoniczne

Reklama na stronach książek telefonicznych to jedna z prostszych, ale też dosyć skuteczna forma promocji. Najlepiej sprawdza się w przypadku firm, które działają lokalnie, dostarczają produkty i usługi, po które sięga się od czasu do czasu i takich, które nie mają zbyt licznej konkurencji.

Do zalet tej formy reklamy należy zaliczyć trwałość nośnika (ogłaszasz się raz na rok), dosyć niskę cenę i dobrą skuteczność.

Wady to pewne zaszeregowanie (wszystkie podmioty w danej kategorii są mimo wszystko podobne - są wyliczane w jednym rządku, ich reklamy są standardowe) i także trwałość nośnika - jeżeli po pół roku zmienisz profil firmy z pizzeri na warsztat mechaniczny to nadal będziesz otrzymywał telefony z zamówieniami pizzy.

Skuteczność reklamy na żółtych stronach zależy w dużej mierze od treści i formy ogłoszenia jakie zamieścisz. Powinno ono jak najlepiej charakteryzować to co robisz, być zwięzłe i odróżniać się od ogłoszeń innych firm.

Reklama prasowa

Kolejna z form dedykowanym małym firmom. Przy czym, w tym medium dosyć widoczna jest specjalizacja, wystarczy spojrzeć na dowolne wydanie gazety, a zobaczymy, że firmy jednych branż są tam reprezentowane licznie, a innych nie ma w ogóle.

Zalety reklamy prasowej to przede wszystkim szerokie oddziaływanie (dużo ludzi regularnie czyta gazety) i wysoka skuteczność w odniesieniu do określonych dóbr (niektórzy kupują gazety dla samych ogłoszeń, np. szukając pracy, czy mieszkania).

Wadami są mała trwałość (po przeczytaniu gazety codziennej z reguły do niej nie wracamy) i nie zawsze dobra jakość papieru i druku.

Z reklamą gazetową łączy się często reklamę w magazynach. Jednakże różnice między nimi są znaczne. Wystarczy spojrzeć na powyżej wymieniowe wady i zalety reklamy w gazetach, dojdziemy do wniosku, że nie przystają one do magazynów. Mimo, że reklama w tych drugich jest dużo droższa to jest także bardziej trwała, a także istnieje możliwość dosyć selektywnego kierowania kampanii.

Poczta

Reklamowanie się za pomocą zwykłej poczty traci ostatnio na znaczeniu na rzecz chociażby poczty elektronicznej, ale jednak nadal ma kilka zalet.

Przede wszystkim ma charakter fizyczny - wysłany list ma charakter materialny, można na nim złożyć odręczny podpis (który lepiej wygląda niż podpis pod korespondencją e-mailową). W porównaniu do reklamy w środkach masowego przekazu, reklama pocztowa jest dużo bardziej bezpośrednia i trafna, ale też występuje większe ryzyko zniechęcenia klienta.

Internet

Największą zaletą reklamy internetowej jest jej interaktywność (odbiorca może kliknąć na banner, wypełnić mini ankietę) oraz łatwość przekierowania klienta na strony reklamodawcy, gdzie już może dowiedzieć się wszystkiego o interesującym go produkcie lub usłudze.

Uważa się, że oprócz kampanii reklamowych w internecie, firma najlepiej prezentuje się poprzez swoją stroną.

Co powinno się znaleźć na stronie firmowej i jak uczynić ją atrakcyjną dla użytkowników przeczytasz na naszych stronach.

następna strona >>
Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2018 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009