str. główna
ELFIN.PL

Wskaźniki i stawki
Składki ZUS
Dokumenty

21 stycznia 2018
Inwestycje Banki Ubezpieczenia Emerytury Podatki Biznes Moje finanse
Kredyty mieszkaniowe
finanse  ubezpieczenia  podatki i ZUS  twoja firma  praca  oferty B2B  forum

Finanse firmy
Kredyty bankowe dla firm
Kredyt w rachunku bieżącym
Kredyt obrotowy
Kredyt inwestycyjny
Kredyt kupiecki
Leasing
Rachunek bieżący
Rachunek skonsolidowany
Lokaty
Karty płatnicze
Faktoring
Forfaiting
Akredytywa
Inkaso
Weksle
Czeki
Fundusze inwestycyjne
Obligacje detaliczne
Bony skarbowe
Budżet
Analiza przepływów pieniężnych

 Wzory dokumentów

Słownik finansowy
Zgłoś błąd lub sugestię

PITy 2017? Tylko z Jupiterem! Ściągnij darmową wersję >>

Porady i strategie
Budżet

Budżet najlepiej sporządzać na okres kilku, kilkunastu miesięcy. Pomoże wtedy przewidzieć sytuację z wystarczającym wyprzedzeniem, a jednocześnie będzie w miarę dokładny i wiarygodny.

Prognozowanie sprzedaży
Zaczyna się od przewidywanej wielkości sprzedaży w każdym miesiącu okresu objętego budżetem. Opracowując prognozę sprzedaży, kieruj się dotychczasowymi wynikami i trzeźwą oceną sytuacji obecnej. Nie ma co się łudzić, jeżeli produkujesz pokrowce na siedzenia do samochodów, a samych aut sprzedaje się obecnie o 40% mniej niż rok temu, tobie też raczej nie uda się powtórzyć ubiegłorocznego wyniku.

Prognozowanie wpływów
Może być ono bardzo proste w przypadku, gdy twoja firma nie pozwala klientom na odroczenie terminu spłaty i powstawanie należności. Jeżeli firma akceptuje jedynie transakcje bieżące, gotówkowe, to jej planowane wpływy będą w przybliżeniu równe przewidywanej sprzedaży.
Jeżeli jednak udzielasz klientom kredytów handlowych, musisz uwzględnić terminarz spłat należności twoich klientów i zestawić go z prognozą sprzedaży.

Prognozowanie wypływów
Pomocne mogą się tutaj okazać: wielkość miesięcznych kosztów stałych, zakładana sprzedaż (wyliczysz koszty zmienne) oraz lista twoich zobowiązań, które musisz spłacić.

Zestawienie prognoz
Ostatnim krokiem jest zestawienie ze sobą prognoz dotyczących wpływów i wypływów gotówki twojej firmy.
W przypadku gdy stan końcowy każdego miesiąca jest większy niż stan początkowy, wiesz już jaką nadwyżkę musisz ulokować. Gdy jest odwrotnie, szukaj źródeł tych pieniędzy.

Drukuj Wyślij do znajomego Skomentuj na forum
Wskaźniki i stawki Składki ZUS Oferty biznesowe Kalkulator odsetkowy Wzory dokumentów Oferty pracy Program dla małych firm
Copyright © 2000-2018 Elfin Sp. z o.o.
o nas | kontakt | ochrona prywatności | reklama | zastrzeżenia prawne | mapa serwisu
elfin2009